NOWE obowiązki sklepów

NOWE obowiązki sklepów

Dostosowałeś swój sklep do zmian w prawie? Od 25 grudnia 2014 roku obowiązuje nowa ustawa o ochronie praw konsumenta, która wydłuża termin odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość do 14 dni bez podania przyczyn.

NOWE obowiązki sklepów
Nie wiesz, w jaki sposób przygotować się do powyższych zmian? Zacznij od przejęcia pełnej kontroli nas procesem zwrotów za pomocą nowej usługi eZWROTY Poczty Polskiej. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ  >

 

Rezygnacja z umowy

Twój klient ma 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, a zatem także przez Internet lub telefon. Jeśli zapomnisz go o tym  poinformować, termin automatycznie wydłuży się aż do 12 miesięcy.

14 dni  |  Standardowe prawo rezygnacji
 12 miesięcy |  Wydłużone prawo rezygnacji w przypadku braku poinformowania klienta o terminie 14-dniowym

Zwrot kosztów wysyłki

Koszt odesłania towaru ponosi Twój klient – musisz go jednak o tym poinformować. Pozostałe koszty poniesione przez niego (za wysyłkę  ze sklepu i wartość zamówienia) musisz zwrócić w ciągu 14 dni. Co ważne, niezależnie od sposobu dostawy wybranej przez klienta przy składaniu  zamówienia, zwracasz koszt najtańszej formy doręczenia dostępnej w Twoim sklepie.

Bez ukrytych kosztów

Wybór określonej formy zapłaty za zamówienie nie może wiązać się z żadnymi dodatkowymi opłatami, także kontakt telefoniczny w sprawie  zamówienia powinien być rozliczony tak, jak za zwykłe połączenie. Kupujący musi zostać także poinformowany o kosztach związanych z rezygnacją  z zamówienia i zwrotem towaru (czy ponosi go klient, czy sklep) – w przeciwnym wypadku opłaty te przeniesione zostaną na Twój sklep.

Obowiązki informacyjne

Klient Twojego sklepu musi mieć dostęp do wszystkich niezbędnych informacji. W sposób jasny i rzetelny należy informować nie tylko o danych  rejestrowych i adresowych sklepu, ale też o rzeczywistych kosztach zakupu. Niedopuszczalne jest np. stosowanie podczas transakcji z góry  zaznaczonych pól wyboru, świadczących o zgodzie na dodatkowe płatności.  

Jako sprzedawca musisz także zadbać o to, aby klient w sposób jednoznaczny potwierdził zgodę na zakup i jego opłacenie – stąd konieczność  stosowania przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” (lub równoznacznych) finalizującego transakcję.

Podczas zakupów internetowych wszystkie wymagane informacje lub zawarte umowy powinny być udostępniane w formie papierowej  lub (tylko za zgodą kupującego) – na innym trwałym nośniku. Jeśli nie dopełnisz tego obowiązku, narazisz swój sklep na grzywnę.

eZWROTY Poczty Polskiej

W odpowiedzi na zmiany w prawie przygotowaliśmy do Ciebie nową usługę eZWROTY Poczty Polskiej!

Daj swoim klientom możliwość szybkiego zwrotu towarów, a sobie ułatw zarządzanie zwracanymi przesyłkami.

Potrzebujesz więcej informacji? Kliknij lub wypełnij formularz kontaktowy, by w możliwie najkrótszym czasie skontaktowali się z Tobą pracownicy  naszego Contact Center.

ZGŁOŚ SWÓJ SKLEP  >

Nasze przesyłki

POCZTEX Ekspres 24
POCZTEX Kurier 48
Kurier MIEJSKI
Kurier KRAJOWY
Kurier BEZPOŚREDNI
PACZKA24
PACZKA48
Pakiet POLECONY eCommerce
Przesyłka PALETOWA
EMS
GLOBAL Exprѐs
Paczka UKRAINA PLUS
Odbiór w PUNKCIE

Obsługa zwrotów

eSKLEP

NOWE obowiązki sklepów

Usługi marketingowe

ZASADY NADAWANIA przesyłek

Poprawne ADRESOWANIE przesyłek listowych

Ułatwienia i aplikacje

eNADAWCA
eINFO
eMONITORING
Aplikacja MOBILNA
Zamów KURIERA
Wyszukiwarka PLACÓWEK
Materiały do pobrania
Pobierz LOGOTYPY
Pobierz BANNERY promocyjne

Contact Center

Usługi finansowe

Konta firmowe
Kredyty
Office Assistance
Ubezpieczenie Zakupionego Przedmiotu

Envelo

Neokartka
Neofaktura
Aplikacja MOBILNA

Artykuły

Łączenie usług

Kontakt

Poczta Polska

Bank Pocztowy

Pocztowe Towarzystwo
Ubezpieczeń Wzajemnych

Envelo.pl

eSklep



Polityka prywatności

Mapa strony



Infolinia:

801 811 812
(opłata wg cennika operatora)
(+48) 438 888 438
(opłata wg cennika operatora)

 

opłata wg cennika operatora

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej. Niedokonanie zmian ustawień na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.