Odbiór w PUNKCIE paczek z Internetu rośnie o ponad 200 proc.

Data 18-04-2016
Autor: Poczta-Polska SA
NAJNOWSZE
"Odbiór w PUNKCIE” to wygodne rozwiązanie, które coraz częściej wybierają kupujący w sieci. Poczta Polska zanotowała w I kwartale 2016 r. wzrost o ponad 200 proc. tej formy odbioru przesyłek w placówkach pocztowych i stacjach ORLEN w porównaniu do tego samego okresu w 2015 roku.

Obecnie wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce rozwijają sieć punktów odbioru: są to placówki własne, partnerskie, jak i urządzenia samoobsługowe. Działania Poczty Polskiej wpisują się w ten trend. Sklepy internetowe, czyli nadawcy przesyłek, przy wyborze operatora kierują się kompleksowością usług. Poczta Polska ma obecnie największą na rynku sieć do odbioru produktów zakupionych w sieci. Klienci mogą wybrać dogodne miejsce odbioru spośród ponad 4100 placówek pocztowych, ale także w prawie 1000 stacjach paliw ORLEN. W sumie, sieć Poczty Polskiej w opcji Odbiór w PUNKCIE obejmuje łącznie ponad 5 100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw  ORLEN), spośród których niemal 20% stanowią punkty całodobowe.

Bo taniej, łatwiej i bliżej

Nowe możliwości odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i w sieci stacji paliw ORLEN to wynik rosnącej popularności tego rozwiązania wśród kupujących w Internecie. Klienci chętniej wybierają tę opcję, zamiast dostawy bezpośrednio do domu lub pracy, ponieważ sami chcą decydować o miejscu i czasie odbioru przesyłki.

– Dla eKupującego to możliwości odebrania przesyłki w wybranym miejscu, czasie i przede wszystkim przy okazji codziennych czynnościI: po drodze z domu czy pracy. Dla eSprzedającego oznacza ofertę dostawy dopasowaną do potrzeb klientów, co powoduje mniejszą liczbę porzuconych koszyków. W zakresie możliwości form dostawy przesyłki posiadamy najszerszą ofertę na rynku - kurier/placówka pocztowa/Orlen/automat pocztowy (pilotaż), którą stale poszerzamy. Dodatkowo dzięki współpracy z Pocztą Polską eSprzedający otrzymuje pełną obsługę logistyczną na terenie całej Polski, również na terenach trudno dostępnych dla innych przewoźników  – mówi Rafał Pietrwalski, odpowiedzialny za Ecommerce w Poczcie Polskiej. Oprócz wygody, istotne znaczenie ma też cena takiej usługi, która z reguły jest niższa od dostawy bezpośrednio do odbiorcy.

Dostawy do punktów odbioru dynamicznie rosną

Poczta Polska notuje bardzo dynamicznie rosnącą liczbę paczek dostarczanych do punktów odbioru. I kwartał 2016 to o ponad 200 procent paczek więcej niż w I kwartale 2015 roku.  Już ponad 5 proc wszystkich paczek obsługiwanych przez Pocztę Polską jest wybieranych przez klientów w serwisie „Odbiór  w Punkcie”. – Chcemy, aby ten trend się umacniał. Dlatego jeszcze w tym roku udostępnimy nowe lokalizacje odbioru i dodamy rozwiązania online jeszcze bardziej upraszczające sposób korzystania z tej opcji odbioru. Nowe lokalizacje to podążanie za wygodą eKupujących – podkreśla Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej. Poczta Polska niedawno udostępniła gotową mapę lokalizacji z punktami odbioru, którą sklepy internetowe mogą wdrożyć na swoich stronach. Klient w momencie składania zamówienia w prosty sposób wybiera miejsce odbioru przesyłki spośród ponad 4100 placówek pocztowych i prawie 1000 stacji ORLEN.

 BadanieKto korzysta z Odbioru w PUNKCIE?

Odbiór w punkcie jest najlepiej znaną (72%) usługą związaną z odbiorem przesyłek według deklaracji badanych to wnioski z badania PMR Consulting Research dotyczącego znajomości i sposobu korzystania z usług pocztowych przez klientów placówek pocztowychna zlecenie Poczty Polskiej.

Większość respondentów dobrze ocenia Pocztę Polską  w kwestii odbioru i nadania paczek. Lokalizacja, cena oraz wygoda nadania to najważniejsze czynniki decydujące o wyborze Poczty Polskiej. Z  jej usług paczkowych korzystają przede wszystkim osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem wyższym lub średnim. Około 60% korzystających z usług paczkowych stanowią osoby poniżej 40 roku życia.

Badanie PMR Consulting Research, grudzień 2015, grupa badanych: 8155 osób.

Artykuł przygotowany przez: Poczta Polska

Nasze przesyłki

POCZTEX Ekspres 24
POCZTEX Kurier 48
Kurier MIEJSKI
Kurier KRAJOWY
Kurier BEZPOŚREDNI
Pakiet POLECONY eCommerce
Przesyłka PALETOWA
EMS
GLOBAL Exprѐs
Paczka UKRAINA PLUS
Odbiór w PUNKCIE

Obsługa zwrotów

eSKLEP

NOWE obowiązki sklepów

Usługi marketingowe

ZASADY NADAWANIA przesyłek

Poprawne ADRESOWANIE przesyłek listowych

Ułatwienia i aplikacje

eNADAWCA
eINFO
eMONITORING
Aplikacja MOBILNA
Zamów KURIERA
Wyszukiwarka PLACÓWEK
Materiały do pobrania
Pobierz LOGOTYPY
Pobierz BANNERY promocyjne

Contact Center

Usługi finansowe

Konta firmowe
Kredyty
Office Assistance
Ubezpieczenie Zakupionego Przedmiotu

Envelo

Neokartka
Neofaktura
Aplikacja MOBILNA

Artykuły

Łączenie usług

Kontakt

Poczta Polska

Bank Pocztowy

Pocztowe Towarzystwo
Ubezpieczeń Wzajemnych

Envelo.pl

eSklep



Polityka prywatności

Mapa strony



Infolinia:

801 333 444
z telefonów stacjonarnych
(opłata wg cennika operatora)
(+48) 438 420 600
z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych
(opłata wg cennika operatora)

 

opłata wg cennika operatora

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej. Niedokonanie zmian ustawień na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.