Nowy trend w fotografii produktowej - Prezentacja 3D, jak skutecznie sprzedaje w eCommerce?

Data 17-08-2016
Autor: MIHAS
NAJNOWSZE
Kilkanaście lat temu, w 1996 roku, kiedy w Polsce powstawał pierwszy sklep internetowy, zaufanie konsumentów do zakupów online było na tyle niskie, że biznes zamknął w niedługim czasie sprzedaż w tym kanale. Od tego czasu zainteresowanie klientów ofertą sklepów internetowych uległo zmianie. Co jest powodem tej zmiany? Co dziś skutecznie sprzedaje w eCommerce?

Obecnie 96%[1] internautów potwierdza, iż pierwsze zakupy w sieci ma już dawno za sobą, a ponad połowa z nich uważa je za tak samo bezpieczne jak te tradycyjne. Konsumenci wybierają dzisiaj atrakcyjną cenę i oszczędność czasu. W internecie kupują „oczami”, spośród szerokiej gamy produktów. Co jest istotne z punktu widzenia eKupującego? eCommerce ma nie tylko sprzedawać, ale też edukować rynek i klienta. Klient, który poszukuje oferty w internecie oczekuje, że znajdzie pełną informację, zaspokoi swoją wiedzę o rozwiązaniach i produktach, znajdzie ich fotografie, parametry i funkcjonalności.

 

Z punktu widzenia eSprzedającego istotne jest więc by zainteresować klienta, który kupując w internecie najczęściej spotyka się z brakiem możliwości obejrzenia i sprawdzenia towaru. Większy ruch na stronie sklepu internetowego, i w efekcie większą sprzedaż, uzyska on dzięki wyróżnieniu swojej oferty na tle konkurencji poprzez profesjonalną fotografię produktu. Na jej rolę w sprzedaży zwraca uwagę Allegro, które obecnie wprowadza nowy, jednolity standard wizualizacji produktu. Będzie on obowiązywał wszystkich sprzedających w tym kanale. Mają oni obowiązek dostosowania swoich ofert do stycznia 2017 roku.

 

W świetle tych zmian prezentacja oferty jedynie w postaci opisu i płaskiego zdjęcia nie zdeterminuje klienta do zakupu. Rozwiązaniem będą nowoczesne technologie prezentacji,  w szczególności interaktywne prezentacje 360°. Jeszcze kilka lat temu wiedza o nich była niewielka lub żadna, dzisiaj w niektórych branżach są już bardzo popularne bądź stają się standardem np. elektronika, bielizna, biżuteria, RTV i AGD, akcesoria GSM.

bg_mid_st.png

Interaktywne prezentacje obrotowe 360° stanowią niezwykle efektywne narzędzie prezentowania i promowania produktów w sieci. To zupełnie inna perspektywa produktu, która spotyka się z większym zainteresowaniem klientów, powodując sukces dla sklepu internetowego w postaci finalizacji zakupów online. W jaki sposób na potrzebę zakupu klienta wpływają prezentacje 360°?

Dzięki nim klient ma możliwość swobodnego obracania przedmiotu w lewo/prawo oraz powiększania obrazu bez utraty jakości. Jest to możliwe dzięki umieszczeniu w prezentacji dodatkowych danych tzw. USP (unique selling points), czyli najważniejszych cech produktu jak np:  zbliżenie na gramaturę, parametry techniczne, elementy ruchome. Prezentacje 360° to również dodatkowa możliwość ekspozycji marki, poprzez umieszczenie na animacji logo firmy bądź partnera. Prezentacje 360° wspierają ekspozycje produktu zarówno na stronie internetowej sklepu, jak i na popularnym Allegro, za każdym razem zwiększając świadomość marki.

Jak funkcjonalności prezentacji 360° wpływają na korzyści dla biznesu? Możemy mówić o:

  • zwiększeniu poziomu sprzedaży,
  • spadku ilości zwrotów i reklamacji, ze względu na bardziej dojrzałą decyzję zakupową klienta,
  • wyróżnieniu się wśród konkurencji,
  • lepszym postrzeganiu marki przez klientów – odpowiednio przedstawiona oferta wpływa na postrzeganie firmy jako profesjonalnej, wiarygodnej i odpowiedzialnej,
  • najtańszej formie reklamy.

Biznes, który decyduje się na taką formę ekspozycji własnych produktów, jest spostrzegany jako zaawansowany technologicznie dający najlepsze rozwiązania dla własnych klientów. Klienci również widzą w tej technologii korzyści dla siebie, takie jak:

  • widok produktu z każdej strony, kawałek po kawałku,
  • dynamizm oraz interaktywność prezentacji,
  • możliwość dokładniejszego oglądania produktu wraz z najdrobniejszymi szczegółami,

            Oferta prezentacji 360° skierowana jest do szerokiej grupy klientów, zarówno firm, sklepów internetowych, sprzedawców serwisów aukcyjnych, osób prywatnych oraz wszystkich tych, którzy chcą się reklamować w Internecie.

            Prezentacja 360° jest warta więcej niż najlepsza rozmowa handlowa. Przedstaw Twój produkt za pomocą interaktywnych i obrotowych zdjęć. Podkreślisz jego funkcjonalność, estetykę i wysoką jakość. Pozwól Twoim klientom dokładnie poznać i docenić Twój produkt.

 

 

 

[1] http://prnews.pl/analizy/raport-polak-na-zakupach-w-sieci-czuje-sie-bezpiecznie-3082136.html

Artykuł przygotowany przez: MIHAS

Nasze przesyłki

POCZTEX Ekspres 24
POCZTEX Kurier 48
Kurier MIEJSKI
Kurier KRAJOWY
Kurier BEZPOŚREDNI
Pakiet POLECONY eCommerce
Przesyłka PALETOWA
EMS
GLOBAL Exprѐs
Paczka UKRAINA PLUS
Odbiór w PUNKCIE

Obsługa zwrotów

eSKLEP

NOWE obowiązki sklepów

Usługi marketingowe

ZASADY NADAWANIA przesyłek

Poprawne ADRESOWANIE przesyłek listowych

Ułatwienia i aplikacje

eNADAWCA
eINFO
eMONITORING
Aplikacja MOBILNA
Zamów KURIERA
Wyszukiwarka PLACÓWEK
Materiały do pobrania
Pobierz LOGOTYPY
Pobierz BANNERY promocyjne

Contact Center

Usługi finansowe

Konta firmowe
Kredyty
Office Assistance
Ubezpieczenie Zakupionego Przedmiotu

Envelo

Neokartka
Neofaktura
Aplikacja MOBILNA

Artykuły

Łączenie usług

Kontakt

Poczta Polska

Bank Pocztowy

Pocztowe Towarzystwo
Ubezpieczeń Wzajemnych

Envelo.pl

eSklep



Polityka prywatności

Mapa strony



Infolinia:

801 333 444
z telefonów stacjonarnych
(opłata wg cennika operatora)
(+48) 438 420 600
z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych
(opłata wg cennika operatora)

 

opłata wg cennika operatora

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej. Niedokonanie zmian ustawień na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.