Płatność „za pobraniem”? Bezpiecznie i szybko

Data 19-06-2015
Autor: Grzegorz Warchoł
NAJNOWSZE
Po 4 miesiącach 2015 r. Poczta Polska odnotowała 27-proc. wzrost liczby przesyłek z usługą „za pobraniem” w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Widać, że mimo upowszechnienia kart płatniczych i rozwoju platności mobilnych, za coraz częstsze zakupy w internecie klienci chcą płacić gotówką po przysłaniu produktu do domu.

Dla e-sprzedawców przy udostępnieniu modelu płatności za pobraniem decydującym czynnikiem jest szybkość z jaką pieniądze od klientów trafiają na konto e-sklepu. Poczta Polska jest najszybsza na rynku pod tym względem - to maksymalnie dwa dni robocze (uzależnione to jest głównie od godziny doręczenia przesyłki i banku Klienta).
W DPD wszystkie przesyłki pobraniowe rozlicza się w cyklach tygodniowych. Na przykład pobrania z paczek doręczonych od poniedziałku do niedzieli, DPD zwraca w czwartek następnego tygodnia.

W UPS termin zwrotu pobrań to maksymalnie 7 dni roboczych po dacie doręczenia przesyłki, a w DHL Express standardowy czas zwrotu pobrania to 6 dni roboczych po dniu doręczenia przesyłki. W K-EX czas zwrotu pobrania jest najdłuższy, ponieważ wynosi14 dni kalendarzowych.

Według ostatniego raportu Agito, wśród płatności wybieranych przez jego klientów prowadzi „tradycyjny przelew”. W ten sposób zakupy robi 48 proc. osób korzystających z usług tego e-sklepu.
Klienci Agito wybierają również:

· Płatności za pobraniem – 35 proc.
· Przelewy online – 12 proc,
· Karty płatnicze - 3,7 proc.
· Raty Santander i PayU – 1 proc.
· Karty podarunkowe - 0,3 proc.


Skąd taka przewaga tradycyjnego przelewu nad płatnościami online? Zapewne z obawy o bezpieczeństwo transakcji i świadomości korzystania z pośrednika przekazującego wpłatę do sklepu. Płacąc tradycyjnym przelewem w pełni kontrolujemy cały proces i czujemy się bardziej anonimowi.

Artykuł przygotowany przez: Grzegorz Warchoł

Nasze przesyłki

POCZTEX Ekspres 24
POCZTEX Kurier 48
Kurier MIEJSKI
Kurier KRAJOWY
Kurier BEZPOŚREDNI
Pakiet POLECONY eCommerce
Przesyłka PALETOWA
EMS
GLOBAL Exprѐs
Paczka UKRAINA PLUS
Odbiór w PUNKCIE

Obsługa zwrotów

eSKLEP

NOWE obowiązki sklepów

Usługi marketingowe

ZASADY NADAWANIA przesyłek

Poprawne ADRESOWANIE przesyłek listowych

Ułatwienia i aplikacje

eNADAWCA
eINFO
eMONITORING
Aplikacja MOBILNA
Zamów KURIERA
Wyszukiwarka PLACÓWEK
Materiały do pobrania
Pobierz LOGOTYPY
Pobierz BANNERY promocyjne

Contact Center

Usługi finansowe

Konta firmowe
Kredyty
Office Assistance
Ubezpieczenie Zakupionego Przedmiotu

Envelo

Neokartka
Neofaktura
Aplikacja MOBILNA

Artykuły

Łączenie usług

Kontakt

Poczta Polska

Bank Pocztowy

Pocztowe Towarzystwo
Ubezpieczeń Wzajemnych

Envelo.pl

eSklep



Polityka prywatności

Mapa strony



Infolinia:

801 333 444
z telefonów stacjonarnych
(opłata wg cennika operatora)
(+48) 438 420 600
z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych
(opłata wg cennika operatora)

 

opłata wg cennika operatora

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej. Niedokonanie zmian ustawień na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.